Праћење постигнућа

Паћење постигнућа-прва оцена

Уводни део наставног садржаја имао за теме:
  • Структуру рачунарског система (хардвер и софтвер) и
  • Рачунарске мреже
Оцењивање ученика је остварено помоћу теста знања који је садржао 30 питања различитог типа. Постигнути резултати на нивоу одељења су:
оцену 5 није добио ни један ученик
оцену 4 добило је 2
оцену 3 добило је 9
оцену 2 добило је 6
оцену 1 добило је 3

Сви ученици су добили могућност да покушају да усменим одговарањем поправе добијене оцене.

Резултати теста су у складу са нашом претпоставком да ће ученици који су  били активни на часовима и који су максимално учествовали у раду добро одрадити тест и добити солидне оцене. Ученици који су добили јединице су повремено одсуствовали са часова, што им је отежало праћење осталих садржаја. Оно што примећујемо је да ученици не схватају важност разумевања рачунарске терминологије и да морамо више да се потрудимо да их мотивишемо на стицање дигиталне писмености.
Оно што је још интересанто је да су ученици веома пажљиви на часу и да делију јако заинтересовано, али кад треба да дају неки одговор или изнесу своје искуства везана за тему која се обрађује врло мало њих жели да то уради.  Један од разлога оваквом понашаљу је тај што се ученици још нису међусобно упознали и стиде се. Надамо се да ћемо у наредном периоду и овај проблем превазићи. Други разлог лежи у чињеници да су на овим часовима добили доста информација, али да велика већина њих није уложила труд да још бар једном самостално или са осталим ученицима поразговара и додатно прочита наставни материјал.

Паћење постигнућа-друга оцена

  • Рачунарске мреже
Оцењивање ученика је остварено помоћу теста знања који је садржао 30 питања различитог типа. Постигнути резултати на нивоу одељења су:

оцену 5 добио је 1 ученик
оцену 4 добило је 2 ученика
оцену 3 добило је 9 ученика
оцену 2 добило је 7 ученика
оцену 1 добило је 0 ученика
Један ученик није  оцењен
У току овог дела наставног градива, током самог рада ученици су показали веће интересовање. Један од разлога је то што су се навикли и прилагодили новој школи, окружењу и начину рада на часовима. Други разлог је сама тема која је њима блиска. Нажалост врло мало њих је знало да интернет користи за било какав рад, већ су га користили само за играње игрица, друштвене мреже и гледање клипова на Ју-тјубу. Резултати оцењивања нису на завидном нивоу. Велики је број ученика који и даље није самостална у раду и којима треба константна помоћ наставника. 



Паћење постигнућа-трећа оцена

  • Виндовус (Windows)- графички оперативни систем
Оцењивање ученика је остварено помоћу теста знања који је садржао 30 питања различитог типа. Постигнути резултати на нивоу одељења су:

оцену 5 добио је 1 ученик
оцену 4 добило је 2 ученика
оцену 3 добило је 9 ученика
оцену 2 добило је 7 ученика
оцену 1 добило је 0 ученика
Један ученик није  оцењен

Ученици су у току овог дела градива показали одређени ниво предзнања, на основу чега смо очекивале да ће и резултати бити бољи. Међутим показало се да они нису били спремни да проширују своје знање и мењају навике. 

Нема коментара:

Постави коментар